Om Rickard Nilsson

rickard_ram
På den här sidan kommer min livshistoria berättas och uppdateras så snart något nytt och spännande händer mig.

Om ni vill kontakta mig kan ni kommentera den här sidan
eller skicka ett mail (ersätt at med @).




2007: Färdig Civilingenjör Informationsteknologi (M.Sc.) 180p. Började anställning som konsult på NinetechGruppen AB.

2006: Tvillingarna Oscar och Olle föddes fem veckor för tidigt och vi fick spendera en vecka på Karlstads centralsjukhus. Lagom till Jul och nyår fick vi komma hem. 160 högskolepoäng avklarade. Började blogga...

2002: Började på Civilingenjörsprogrammet (IT) vid Karlstads universitet. I december flyttade familjen till vår nuvarande fyra.

2001: Min son föds. Vi bytte till en trea på samma område. Jag började jobba för Calands och via dem gjorde jag min första av många sommrar som vikarie hos Berendsen.

2000: Muckade efter 10 månaders skjutande och matrielvårdande med höga betyg. Jag började jobba som Black Jack-dealer på numera nerlagda krogen Jäger i Karlstad samtidigt som jag blev sambo och vi flyttade in hos hennes pappa. Strax före årsskiftet flyttade vi in i en egen tvåa.

1999: Tog studenten med en naturvetenskaplig examen med datainriktning. På hösten ryckte jag in för militärtjänstgöring som skyttegruppbefäl på IB2 i Kristinehamn.

1997: Valde att läsa om andra året för att komma i kapp i kemi. Jag träffade min nuvarande sambo.

1996: Började läsa datainriktningen på NV-programmet och de ämnen som var dataorienterade gick mycket bra.

1995: Började gymnasiet och det naturvetenskapliga programmet. Jag valde Sundsta- Älvkullegymnasiet eftersom jag redan tagit sikte på datainriktningen de nyligen startat.

1989: Familjen flyttade till Värmland under sommaren och skolan tog en annan vändning.

1979: Jag föddes på Visby lasarett och sen var det full fart. Samma år flyttade vi ut till Endre och det nybyggda huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback